≡ Menu

 

informace o nové sezóně 2022 zde

Městské kulturní středisko ve Frenštátě pod Radhoštěm
ve spolupráci s uměleckou agenturou GLOBART s.r.o.  

Koncertní sezóna ve Frenštátě pod Radhoštěm - ročník 2021

 

Úterý 9. 11. 2021 v 19 h, Dům kultury, Frenštát p. R.

slavnostní zahajovací koncert

Andrea Tögel Kalivodová, Marian Vojtko
Moravské klavírní trio

Exkluzivní spojení opery a muzikálu, doplněné sólovými virtuózními kusy doprovodného ansámblu Moravské klavírní trio, jeden z nejobsazovanějších muzikálových zpěváků marian Vojtko s půvabnou operní divou a nejznámější českou carmen Andreou Tögel Kalivodovou.
 

Vojtko Marian.jpgMarian Vojtko již během studií úspěšně absolvoval konkurz na Svobodův muzikál Dracula, kde v prvním i druhém uvedení zpíval role Kněze a Stevena. Ve slovenském nastudování Landova muzikálu Krysař ztvárnil titulní roli Krysaře a v Pomádě roli Anděla. Úspěch na pražské muzikálové scéně mu poprvé přinesla alternace titulní role hraběte Monte Crista ve stejnojmenném muzikálu Karla Svobody. V divadlech Broadway a Hybernia vystupoval v muzikálech Kleopatra (Caesar a Marcus Antonius),Tři mušketýři (Kardinál Richelieu, Athos), Angelika (Joffrey de Peyrac), Mona Lisa (Leonardo da Vinci). V posledním muzikálu Karla Svobody Golem si zahrál roli Štěpána Skotnici, v obnovené premiéře muzikálu Dracula pak ztvárnil hlavní roli krvelačného hraběte. Od února 2010 vystupoval v hlavní roli velkolepého muzikálu Zdeňka Bartáka Baron Prášil v Divadle Hybernia. Za roli Barona Prášila získal Cenu Thálie 2010. Největší úspěch mu však zatím přinesla hlavní dvojrole v broadwayském muzikálu Jekyll & Hyde od skladatele Franka Wildhorna, uváděném v Hudebním divadle Karlín. Samotný autor označil Mariana Vojtka jako jednoho z nejlepších představtelů této dvojrole na světě. Marian Vojtko je ovšem dlouhodobě aktivní také na operní scéně. V pražské Státní opeře ztvárnil roli Víta v opeře La Roulette, působil jako host v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, a to v Mozartových operách Cosi fan Tutte (Ondra), Potrestaný prostopášník aneb Don Giovanni (Don Ottavio) a Kouzelná flétna (Tamino). V témže divadle vystupoval i v roli Christiana v opeře Cyrano de Bergerac a svou uměleckou všestrannost Marian prezentuje ve slavné operetě Emmericha Kálmána - Čardášová princezna, úspěšně uváděné Hudebním divadlem Karlín a posléze též jako hrabě Bol Baraňský z operety Oskara Nedbala - Polská krev. Tuto roli ztvárňuje od března 2014 také v Janáčkově divadle v Brně. V současné době vystupuje jako Král upírů Kelo v muzikálu Klíč králů, v muzikálu Casanova ztvárňuje roli hraběte Valdštejna a v muzikálu Mata Hari ho můžete vidět v roli McLeoda. V Hudebním divadle Karlín účinkoval v roli Radamese v muzikálu Aida a od ledna 2013 vystupuje jako poručík Champlatreux v operetě Mam´zell Nitouche. V Goja Music Hall jste ho mohli vidět v hlavní roli Jeana Valjeana v muzikálu LES MISÉRABLES – BÍDNÍCI. V současné době zde vystupuje jako Fantom ve světovém muziálu FANTOM OPERY. V roce 2008 započal svou sólovou dráhu úspěšným koncertem v Divadle Hybernia, jehož záznam vysílala také Česká televize, následovaly koncerty v divadlech Broadway a Hybernia. V listopadu 2010 vyšlo Marianovo první sólové CD, na kterém spojuje populární písně, operní i muzikálové hity.

Kalivodová Andrea.jpgMezzosopranistka Andrea Tögel Kalivodová patří k nejžádanějším pěvkyním současnosti. Je absolventkou konzervatoře v Brně, pražské Akademie múzických umění a roční stáže ve Vídni na Universität für Musik und Darstellende Kunst. Z četných úspěchů v mezinárodních soutěžích jmenujme první cenu Nadace Emy Destinnové v soutěži The Anglo The Anglo-Czechoslovak Trust v Londýně (2001), kdy byla pozvána na koncert mladých pěvců do londýnské Covent Garden. Stala se semifinalistkou soutěže Belvedere ve Vídni. První cenu si přivezla z Mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích (2000) a třetí místo vyzpívala na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2003).V letech 2003 až 2011 byla sólistkou Státní opery Praha, kde ztvárnila celou řadu rolí. Od roku 2012 je sólistkou Opery Národního divadla, kde v současnosti vystupuje jako Fenena (Nabucco), Maddalena (Rigoletto), Ježibaba (Rusalka) a zejména jako Carmen ve stejnojmenné opeře. Nyní se připravuje na milou roli Venuše v Offenbachově operetě „Orfeus v podsvětí“, kterou pod hlavičkou ND uvede Hudební divadlo Karlín. V tomto divadle také ztvárňuje roli Wandy v operetě Polská krev od Oskara Nedbala. Je častým hostem médií, vystupuje v televizi, v rozhlase a uměleckých projektech, jako například v pořadu Božská Ema, věnovaném slavné české operní divě, kde vystupuje společně s herečkou Bárou Kodetovou.

Moravské klavírní trio bylo založeno v roce 1997 v České republice ve městě Leoše Janáčka – v Brně. Od roku 1999 hraje v nezměněném složení – Jana Ryšánková klavír, Jiří Jahoda housle a Miroslav Zicha violoncello. Za dobu své existence absolvoval soubor stovky koncertů na významných pódiích doma i v zahraničí. Počtem nastudovaných skladeb, který zahrnuje více než 25 celovečerních recitálů klasické triové literatury, se Moravské klavírní trio řadí k souborům s nejrozsáhlejším repertoárem v Evropě. Dále pak přímo pro Moravské klavírní trio vznikly desítky často virtuózních transkripcí známých symfonických a operních děl. Významnou součástí činnosti souboru je i spolupráce se zpěváky všech hlasových kategorií. Díky mimořádné šíři operního i písňového repertoáru (přes 200 skladeb ve vlastních úpravách) je  Moravské klavírní trio také oblíbeným partnerem operních pěvců mezinárodního renomé (Eva Urbanová, Dagmar Pecková, Štefan Margita, Miki Isochi), kteří koncerty s triem vyhledávají jako protiváhu svého uměleckého působení na světových operních scénách ( MET, Tokio, La Scala...) Soubor tvoří již vyzrálé umělecké osobnosti, díky čemuž dospěl k charakteristickému hudebnímu projevu - dokonalé souhře a nezaměnitelnému expresívnímu výrazu, což je vysoce hodnoceno nejen odbornou kritikou, ale setkává se i s nadšeným ohlasem široké hudební veřejnosti. O tom svědčí opakovaná pozvání k vystupování na významných koncertních pódiích.

Vstupné: 420 Kč

 


Úterý 21. 9. 2021 v 19 h, Dům kultury, Frenštát p. R.

Kateřina Englichová a Vilém Veverka

Ve společném programu diváci uvidí a uslyší půvabnou harfistku Kateřinu Englichovou a charismatického hobojistu Viléma Veverku.

 

Katerina_Vilem_Vlci_maky.jpgKdyž v roce 2005 vystoupili Kateřina Englichová a Vilém Veverka na svém prvním společném koncertě, ukázalo se, že došlo k jednomu z nejšt'astnějších hudebních spojení na české scéně. Unikátní kombinace hoboje a harfy přinesla doposud málo vídané možnosti, a to na poli komorní i koncertantní hudby. Interpreti patří ke špičce svých oborů - pro fenomenální dvojici je charakteristické, že se oba dlouhodobě prosazují také individuálně, jako sólisté. V jejich repertoáru najdeme nejvýznamnější skladby pro hoboj, harfu a orchestr předních světových autorů, jako např. W. Lutoslawski, F. Martin, A. Schnittke, I. Yun, J. Hanuš – drtivou většinu z nich provedli v české premiéře. V roce 2009 pro Supraphon nahráli (spolu s klavíristou Ivo Kahánkem) album „Risonanza“. Vilém Veverka se v roce 2015, rovněž u Supraphonu, zásadním způsobem podílel i na sólovém albu Kateřiny Englichové „Musica per arpa“ .  Společně vystoupují v řadě evropských zemí, ale také např. v Kanadě. Komplexnost obou interpretů podtrhuje rovněž významná činnosti na poli současné hudby. V roce 2010 společně debutovali se skladbami Isanga Yuna na festivalu Pražské jaro. O rok později pak provedli od téhož autora v Berlíně ve světové premiéře jeho „Duo – Kleines Doppelkonzert“.  Pravděpodobně jako jediní interpreti současnosti realizovali Dvojkoncert W. A. Mozarta pro hoboj (orig. flétnu), harfu a orchestr C-dur KV. 299. Sólové nahrávky obou umělců najdeme v produkci hudebních vydavatelství Supraphon a Arco Diva.  Právě pro Supraphon nahráli první čistě samostatné album - "Impressions" - s hudbou M. Ravela, C. Debussy, respektive českého žijícího klasika, Luboše Sluky, které reprezentuje to nejzásadnější z jejich současného repertoáru. Na CD "Impressions", z roku 2017, významně participoval český autor Otomar Kvěch. Na přání obou interpretů stylově přepracoval - ve zcela virtuozní záležitost -  slavnou kompozici Maurice Ravela “Le tombeau de Couperin”.    

Kateřina Englichová patří k výrazným osobnostem českého interpretačního umění. Spolupracovala s významnými umělci a soubory, jak v zahraničí –Mstislav Rostropovič, Carol Wincenc, Eugenie Zukerman, Robert Davidovici, Michael Kofler,Robert Stallman, ad., tak u nás – Josef Suk, Pavel Šporcl, Jitka Hosprová, Ivan Ženatý, Martin Kasík,Vilém Veverka, Škampa kvarteto, Pražákovo kvarteto, Kvarteto Martinů, Haas Quartet ad. Jako sólistka spolupracovala s dirigenty Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Jakubem Hrůšou ad. Několik let hrála s Filadelfským orchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty jako jsou Simon Rattle, Claudio Abbado,Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish, Michael Tilson-Thomas, Seiji Ozawa ad. Zúčastnila se festivalů – Tanglewood, Tucson Music Festival v USA, Red Sea Festival v Izraeli, Pacific Music festival v Japonsku, Pražské jaro, Pražský podzim, Marnach (Lucembursko), Carintischer Sommer (Rakousko), Sarajevská zima (Bosna) ad.Vedla mistrovské kurzy v USA (Juilliard School of Music, Curtis Institute of Music), Kanadě, Hongkongu, Itálii a Lucembursku. Každé léto vede kurzy na festivalu Ameropa a harfové kurzy v Santuario di Crea v Itálii. Kateřina Englichová vystoupila jako sólistka, mimo jiné, s Filadelfským symfonickým orchestrem, se San Francisco Chamber Orchestra, s Vancouver Symphony Orchestra, s Hongkongským symfonickým orchestrem, s Brandenburským symfonickým orchestrem, s Budapešťským symfonickým orchestrem, s Českou filharmonií, s Brněnskou filharmonií, se symfonickým orchestrem Katowice, s Georg Solti komorním orchestrem, s Českým komorním orchestrem nebo Talichovým komorním orchestrem. Vystudovala Konzervatoř v Praze a prestižní Fulbrightovo stipendium jí umožnilo studova na Curtisově Institutu ve Filadelfii, USA . V létě 2017 dokončuje postgraduální studium na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Vystupuje po celé Evropě, Severní Americe, Japonsku, Hongkongu, Austrálii a Novém Zélandu. V roce 1998 debutovala v newyorské Weill Recital Hall v Carnegie Hall. S Českou filharmonií debutovala v roce 2008. Věnuje se také soudobé hudbě a celá řada skladatelů pro ni napsala skladby – např. Sylvie Bodorová, Jiří Gemrot, Zdeněk Lukáš, Jan F. Fischer, P.Zimmerli, Karel Janovický, Jindřich Feld, Luboš Sluka ad.Kateřina Englichová se podílela na více než 30 CD nahrávkách – např. pro firmy Supraphon, Harmonia Mundi, New World Record USA, Exton Japan aj. V posledních letech vydala CD u americké společnosti “Bogner`s Café” Mozartův Koncert pro flétnu a harfu s flétnistou Robertem Stallmanem, dirigentem Ondřejem Kukalem a Českým komorním orchestrem (2015). V roce 2016 vyšla její sólová nahrávka „Musica per arpa“ pro firmu Supraphon a v roce 2017 „Impressions“ s hobojistou Vilémem Veverkou, taktéž pro Supraphon. V roce 2017 vychází i CD (B.Britten Ceremony of Carols) s Kühnovým dětským sborem. Je držitelkou prvních cen z mnoha mezinárodních soutěží-mimo jiné i Pro Musicis Int. Award v New Yorku. Kateřina Englichová obdržela také Cenu Komorního spolku při České filharmonii za přínos v komorní hudbě a cenu lucemburského hudebního časopisu Supersonic Pizzicato za nahrávku francouzské komorní hudby. Kateřina Englichová je porotkyní v mezinárodních soutěžích - Itálie, Kanada, USA, Česká republika. Několik let byla členkou komise Nadace “Plaváček” Juraje a Deany Jakubiskových, která pomáhá dětem z dětských domovů v uměleckých aktivitách. Je členkou Společnosti A.Dvořáka a “Harp Society”. V roce 2000 se stala “Tváří” firmy Avon při kampani proti rakovině prsu. Kateřina Englichová hraje na harfu Lyon&Healy No.23 Gold a Lyon&Healy Black Electroacoustic.

V Praze narozený hobojista Vilém Veverka (1978) patří k nejrespektovanějším českým interpretům. Absolvoval Pražskou konzervatoř (F. X. Thuri), Akademii múzických umění v Praze (Liběna Séquardtová) a opakovaně se účastnil kurzů významného francouzského hobojisty Jeana-Louise Capezzaliho. Zásadním impulsem v jeho uměleckém rozvoji však bylo účinkování v „Gustav Mahler Jugend Orchester“ a následné studium u předního německého hobojisty Dominika Wollenwebera na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Jeho profesní rozvoj podstatně obohatilo i dvouleté působení v Berlínské filharmonii (stipendista Karajanovy nadace) Víc než inspirátory mu byli též špičkoví zahraniční hobojisté – Albrecht Mayer, Hansjörg Schellenberger, Maurice Bourgue či Heinz Holliger. Nastoupená cesta vyvrcholila jeho vítězstvím v jedné z nejprestižnějších hobojových soutěží – Sony Music Foundation (Tokio, 2003). Jako sólista na sebe V. Veverka upozornil prováděním soudobé hudby, dnes jeho repertoár zahrnuje díla všech stylových období – od baroka po současnost. Spolupracuje s významnými českými i zahraničními orchestry, k nimž patří zejména PKF – Prague Philharmonia, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Filharmonie Brno nebo Tokyo Filharmonic, Vancouver Symphony Orchestra, Bayerisches Kammerorchester, Münchener Kammerorchester, Slovenská filharmonie, Filharmonie Krakov atd. Nahrál a v českých premiérách provedl řadu náročných skladeb druhé poloviny 20. století (L. Berio, B. Britten, E. Carter, M. Feldaman, W. Rihm, I. Yun, B. A. Zimmermann), včetně koncertů Bohuslava Martinů a Marka Kopelenta (A few Minutes with an Oboist). Jeho interpretační všestrannost podtrhuje nejen první česká kompletní nahrávka Dvanácti fantazií pro hoboj sólo Georga Philippa Telemanna (Supraphon), ale také první souborné provedení Triových sonát Jana Dismase Zelenky s „Ensemble Berlin-Prag“, který v r. 2011 spolu se členy Berlínské Filharmonie založil. Vilém Veverka, který se v současnosti profiluje jako sólový a komorní hráč, je primáriem souboru „PhilHarmonia Octet“ a ambasadorem francouzské firmy „Buffet-Crampon“. V roce 2014 působil jako „Artist in Residence“ na významném německém festivalu „Mitte Europa“. V září roku 2015 vydal u Supraphonu další, v pořadí třetí sólové album (“Oboe Concertos”) – koncerty J. S. Bacha, A. Vivaldi a G. Ph. Telemanna (s Ensemble 18+). Tato nahrávka je považována za nejlepší českou desku svého druhu. Společným počinem s harfenistkou Kateřinou Englichovou je vysoce ceněné album „Impressions“ (Supraphon, 2017). Prozatím nejnovějším a zároveň zřejmě nejzásadnějším projektem na poli zvukových nosičů je pak dvojalbum triových sonát J. D. Zelenky, které Vilém Veverka nahrál společně se členy Berlínské Filharmonie (Ensemble Berlin-Prag). Unikátnost této nahrávky podtrhuje participace Reinharda Goebela, zakladatele legendární “Musica Antiqua Köln”, který se podílel v roli supervizora na nastudování celého cyklu. V roce 2018 provedl – ve světové premiéře – společně s Tomášem Netopilem a FOK Koncert pro hoboj a orchestr od Jiřího Gemrota.

 

Vstupné 390 Kč

 

 


Úterý 14. 12. 2021 v 19 h, Dům kultury, Frenštát p. R.

The Cello Boys

Ladislav Mariaš, Zachar Fedorov – violoncello
Jakub Kočí – bicí nástroje


The CELLO Boys.jpgVznik violoncellového dua The CELLO Boys se váže k podzimu roku 2016. Za dobu dosavadní umělecké činnosti má za sebou řadu vystoupení jak v České republice, tak v zahraničí. Vystoupili na mnoha akcích jako jsou koncerty, plesy, festivaly, městské slavnosti, firemní eventy a další. Pravidelně také pořádají své vlastní koncerty v různých divadlech nebo industriálních či jiných netypických prostorech. Interpretují hudbu „klasickou“, pop, rock či hudbu jiné moderní scény. Do jejich repertoáru se tedy řadí jak J. S. Bach, J. Haydn, M. Doležil nebo D. Vrchoslav, tak vlastní virtuózní úpravy těch nejznámějších písní kapel jako například Nirvana, AC/DC, U2, Europe, Iron Maiden nebo také známých interpretů a DJ´s mezi které patří M. Jackson, L. Fonsi, Avicii a další. Snaží se o propojení těchto kontrastních stylů. Proto si můžeme povšimnout například motivu
4. věty Novosvětské Symfonie A. Dvořáka ve skladbě Fear of the Dark (Iron Maiden) nebo Toccaty d moll zakomponované do Thunderstruck (AC/DC). Skladby volí tak, aby se předvedla virtuózní technika, všechny možnosti nástroje, a aby se zároveň nenudil odborník, ani méně náročný posluchač.

Ladislav Mariaš poznal violoncello již ve 4 letech, kdy jej k perfektním základům a lásce k nástroji vedl první učitel, Václav Stuchlý. Později přešel na ZUŠ Ostrava-Poruba, kde jej s otcovským přístupem a neméně důsledně učil Mgr. Miroslav Doležil. Od roku 2012 ve svých studiích pokračoval na Pražské konzervatoři ve třídě profesorky Renaty Strašrybkové, díky níž měl možnost poznat svého nynějšího spoluhráče. V současné době ve svých studiích pokračuje na Akademii múzických umění v Praze, kde své hráčské dovednosti konzultuje s profesorem Mikaelem Ericssonem. Zúčastnil se také řady soutěží, na kterých získal mnoho ocenění. Řadí se mezi ně například 1. místo a titul absolutního vítěze violoncell a kontrabasů v celostátním kole soutěže ZUŠ, 2. místo na evropské soutěži Bogdana Warchala Talent for Europe v Dolnom Kubíně nebo účast na celosvětové soutěži Wettbewerb v rakouském Liezenu. Absolvoval také kurzy a masterclass pod vedením Elizabeth Wilson, Michala Kaňky, Piotra Hausenplase, Sebastiana Klingera, Petra Prauseho, Stevena Isserlise a Jána Slávika. Na základě úspěšně vykonaného konkurzu působil také v Plzeňské filharmonii. Nyní vystupuje jak sólově, orchestrálně, tak v komorních projektech jako je The CELLO Boys nebo The StringZ.

Zachar Fedorov je dlouholetým vášnivým violoncellistou. Od svých šesti let (od r. 1997) studoval pod vedením Vitalie Belozerova a Olega Fedorova. V roce 2007 nastoupil na Pražskou konzervatoř do třídy uznávané profesorky Renaty Strašrybkové. V roce 2002 se zúčastnil celonárodní soutěže ZUŠ ve hře na violoncello a vyhrál první místo. O tři roky později vyhrál na stejné soutěži druhé místo. V roce 2011 splnil konkurz na místo violoncellisty v Severočeském divadle v Ústí nad Labem a od té doby je jeho členem. Ve vzdělávání v oboru violoncella nadále pokračoval a od r. 2014 studuje na Akademii múzických umění v Praze pod vedením Michala Kaňky. Během studií na AMU se účastní mnoha komorních vystoupení s různým hudebním zaměřením – od klasiky až po novodobou pop-rockovou hudbu. V rámci svého studia absolvoval masterclass pod vedením M. Kaňky, J. Bárty, M. Ericssona a C. Brotbeka. Ve své koncertní činnosti vystoupil také jako sólista s Teplickou filharmonií a s orchestrem Severočeského divadla. Spolupracuje s předními českými klavíristy jako např. s Michalem Maškem. Od roku 2015 aktivně působí v Českém národním symfonickém orchestru, se kterým absolvoval zahraniční turné s umělci jako jsou Ennio Morricone, Danny Elfman, James Newton Howard, ale také Pražský výběr nebo Accept.

Jakub Kočí se narodil v roce 1994 v Opavě. K hudbě směřoval již od útlého věku. V roce 2014 zakončil maturitní zkouškou studium na Janáčkově konzervatoři v Ostravě obor bicí nástroje. Následující dva roky studoval na téže škole navazující studium, které zakončil absolventskou zkouškou a absolventským koncertem. Od roku 2016 studuje Akademii múzických umění v Praze – obor bicí nástroje se specializací na jazz. Během studia, v letech 2010 – 2016, pravidelně působil v Janáčkové filharmonii v Ostravě. Jakub se nezaměřuje pouze na bicí nástroje, ale také vyniká ve hře na kytaru a na klavír. Současně při studiu účinkuje v Českém národním symfonickém orchestru a pravidelně vystupuje v několika kapelách různého stylu (od klasiky, přes jazz až po rock a pop). Také koncertuje s Plzeňskou filharmonií a soukromě vyučuje hře na bicí nástroje, klavír a kytaru.
 
Vstupné 390 Kč
 

 

Předprodej:
Obnovení stávajících abonentek (míst) od 06. 01. 2021 do 27. 01. 2021 v kanceláři Domu kultury, Dr. Parmy 254, Frenštát p. R., tel.. 556 835 397,  601 343 348, www.kulturafrenstat.cz, mks@mufrenstat.cz
Neobnovená místa budou uvolněná do prodeje 01. 02. 2021 - prodej v Turistickém informačním centru, nám. Míru 1, Frenštát p. R., tel.: 556 836 916

Předprodej vstupenek na jednotlivé koncerty:
Turistické informační centrum, nám. Míru 1, Frenštát p. R., tel.: 556 836 916, ic@mufrenstat.cz
Vstupenky budou k dispozici vždy minimálně měsíc před konáním koncertu.