Jiří Miroslav Procházka (basbaryton)
Brněnský rodák Jiři Miroslav Procházka (basbaryton) získal první zkušenost se zpěvem v dětském sboru Kantiléna při Filharmonii Brno.
V roce 2004 nastoupil na brněnskou konzervatoř, kde studoval u Mgr. Petra Julíčka, poté klasický zpěv na bratislavské VŠMU pod pedagogickým vedením mim. prof. Hany Bandové-Štolfové, ArtD. V roce 2013 ukončil studium na pražské HAMU u MgA. Martina Bárty.
Od roku 2013 je hostem Janáčkovy opery Brno, také spolupracuje s Národním divadlem v Praze a Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě. Pravidelně spolupracuje jako host s Komorní operou JAMU.
Také dosáhl úspěchů na mnoha tuzemských i mezinárodních pěveckých soutěžích - 1. místo v Soutěži Bohuslava Martinů, kde také získal cenu za interpretaci lidové písně, 1.místo v Soutěži konzervatoří ČR, 1. místo v Mozartově soutěži ČR, absolutní vítěz soutěže Olomouc 2006, 2. místo na soutěži ACT v Londýně, v roce 2011 získal 2. cenu v interpretační soutěži Letní škola barokní hudby, kde se též účastnil barokních interpretačních kurzů u polského kontratenora Jakuba Burzyńského a 2013 také u Adama Plachetky.
Spolupracuje s mnoha významnými hudebními a divadelními tělesy jako např. Filharmonie Brno, Jihočeská komorní filharmonie, Musica figuralis, Musica da camera Brno, orchestr Konzervatoře Brno, Kantiléna, Q-vox, Opera diversa, The czech ensemble baroque, Trio Milonguero, Moravské klavírní trio, Divadlo Feste, Czech virtuosi, sbor KO12, Collegium 1704, Ensemble Inégal, Pražskou komorní filharmonií. V roce 2008 nastartoval projekt „ Janáčkovy lásky“, kdy vzniklo CD „Čierná zem“ a inscenace s názvem „Janáčkovy lásky“ v rámci abonentního cyklu Filharmonie Brno.
Kompoziční základy dostal během studií u Mgr. Jarmily Mazorové a konzultačně u brněnského skladatele prof. Michala Košuta Ph.D. V době studií na konzervatoři vytvořil scénickou hudbu ke studentskému představení „Molier“ a v roce 2010 napsal hudbu k divadelnímu představení o dr. Emilu Háchovi v Divadle Feste, kde také sám účinkoval. V listopadu 2011 úspěšně premiéroval svoji první orchestrální skladbu „ Svatý kníže Rostislav“. V roce 2012 se stal autorem projektu „Modlitba za zítřek“ s podtitulem scénický rituál, kde uvedl svou kantátu „Tolik všeho“ a v roce 2013 uvedl mini operu „Caffe kabaretní fraška“ pro brněnský festival Týden kávy a na podzim 2014 uvedl fragment své opery Hra génia/ Dalí na libreto Arnošta Goldflama.